Subject: 13217 ja 13126 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 26 Apr 2024 13:11:52 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Friday, April 26, 2024 11:46 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: Mehis Luus <[email-masked]>
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Saadan korrigeeritud projektmaterjali kooskõlastamiseks.

IKÕ joonised on lisatud üldosa lisade kausta.

Projektmaterjal on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/Evd4
3TT_sttFrJCYcB9LPPEBTKcIzFu8aEC0-PxfqH4owQ?e=9iegVb>  2024-04-25 KK TRAM

Palume projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 23, 2024 9:40 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Edastan maade spetsialisti tagasiside ja eeskujuks näidisplaani.

*	Kasutaks isikliku kasutusõiguse seadmise mõistet (mitte
servituuti).
*	Joonisel võiks ollagi ainult Pos nr, ei muud. Kõik muu info on
tabelis olemas.
*	Tingmärkides ei ole POS nr lahti seletatud, see palun ka lisada.
*	Paneks haljastuse kihi ka kinni, läheb pilt ehk veidi
rahulikumaks.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 23, 2024 8:46 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Tegime korrektuurid ning saadaksime projekti nüüd lõplikule
kooskõlastamisele. Enne aga sooviksime infot, kas näitena koostatud
servituudi seadmise plaan on sobiv, et saaksime siis kogu projektala
plaanid koostada.

Lisasin näite kirja manusesse.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 12, 2024 2:04 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Tehnovõrkude spetsialistil märkusi ei ole, kõik sobis.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Merike Joonsaar
Sent: Tuesday, April 2, 2024 12:13 PM
To: 'Triinu Kooskora' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Tänan projekti eest.

*	Iga künnist peab ikkagi eraldi tähistama, EVS-is öeldud, et
tegemist on tehiskõrgendiga ja ainsuses. Märk pannakse kõrgendi ette,
mitte teelõigule. Tahvlit pole igal juhul vaja, sest K-Nõmme suunas on
ristmikul uus „70“, 13126 suunas on lõigu lõpus 376.

*	Nähtavuskolmnurkade konstrueerimisel võtta eeskujuks
„Kergliiklustaristu kavandamise juhend“ toodud põhimõtted (5m mõõtmine
servast, mitte teljelt).

*	Lisada seletuskirja selgitus, kuidas suurendatakse liiklusohutust
kohtades, kus ei ole tagatud nõuete kohase laiusega ohutusriba (näiteks PK
13+75 ja 14+25 juures)

NB! Tehnovõrkude spetsialisti tähelepanekud edastan esimesel võimalusel.

Seejärel saate koostada jalgratta- ja jalgtee ning tehnovõrkude IKÕ
plaanid.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 12, 2024 9:08 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; MNT Teed
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere

Saadan kooskõlastamiseks projekti „Kohtla-Nõmme alevi ja Kohtla küla
jalgratta- ja jalgtee“ (Roadplan OÜ töö nr 22047).

Projekt on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/ESUw
OJu2aE5Lg1Y2gOhhq10BkuXm_x2H5ijiSeZwGOUASg?e=xdzRvl>
22047_PP_KohtlaJJT.zip

Kirja manusesse on lisatud Transpordiameti poolt esitatud märkuste ning
projekteerija poolt lisatud vastustega fail. Dokument on lisatud ka
projekti lähtematerjalide hulka.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 6, 2024 9:52 AM
To: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

*	Mõlemad künnised on tähistatud selliselt, et teel on ainult 1
künnis, projektis on neid 2.

*	Jäi arusaamatuks, kas BP likvideerimine on kokku lepitud muudatus?
ÜTK vist oli vastu? (06.05.2023 oli Ida-Viru ÜTK seisukohal, et Heina on
oluline ja vajalik peatus, mida ei tohi likvideerida, vaid tuleb mõlemad
peatused nõuetele vastavaks teha).

*	Ristmikul on ületuskoht, projektis seda võimalust enam pole

*	Valgustuse projekti kausta hetkel esitatud ei ole, milliseid
valgustusposte kasutatakse?

*	Liiklusmärk ikkagi ei mahu ja nähtavuskolmnurgas

*	Plastikpiiret ei ole võimalik korralikult kruusmaterjalist
peenrasse paigaldada, peab olema ikkagi asfalt või muu sarnaste omadustega
materjal.

*	Lisada künnise lõige.
*	Täpsustamist vajab, mis tüüpi piire Tamme kinnistu juurde pannakse
(lõikel ja seletuskirjas erinev info).
*	Arvestada, et mahasõitude killustikkatend ei tohi kanduda
jalgratta-ja jalgteele (JJT), selleks projekteerida asfaltkate laiemalt.
*	Mahasõitude plaanilahendus ei vasta TRAM nõuetele, kasutada
tüüpmahasõit I geomeetriat, sh pöörderaadiusi.

*	Lisada joonistele nähtavuskolmnurgad (nt JJT lõikumine
mahasõitudega, teedega, raudteega), käsitleda teemat seletuskirjas.
*	Palun esitada kooskõlastamiseks projekti terviklahendus, sh
tehnovõrkude projekt, et tehnovõrkude spetsialist ja elektriinsener saaks
lahenduse üle vaadata. Arvestada tehnovõrkude spetsialisti varasemate
märkustega (14.09.2023 e-kiri).
*	Koostada JJT ja tehnovõrkude IKÕ plaanid.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 9, 2024 4:05 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Mehis Luus < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Saime Tellijalt nõusoleku künnistega lahenduse sobivuse osas.

Palun Transpordiameti tagasisidet projektlahenduse sobivuse osas.

Lahendus võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/EhU2
hULkGj1Iuz8qifCXNCEBrAXrYpwFtiHmtoJRXKx4Fg?e=h5aibL>
https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/EhU2h
ULkGj1Iuz8qifCXNCEBrAXrYpwFtiHmtoJRXKx4Fg?e=h5aibL

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, October 27, 2023 11:52 AM
To: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

1.	13217. Saame nõustuda 50 km/h kehtestamisega lõigul km ca 13,18
-13,56, kui rakendatakse kiiruse rahustamise meetmeid (tagada  50 km/h -st
kinni pidamine), vajalik minimaalselt kaks künnist. Künniste asukohad
määrata koostöös vallaga (kus rohkem inimesi liigub).

2.	13217 km 14,46 kuni tee lõpuni (ristmikuni) võib olla erandkorras
vaheriba laius 5m.   Mujal vaheriba 7meetrit.

https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/dCyWkked Maa-ameti kitsenduste
kaardi järgi oleks võimalik tagada 7m laiune vaheriba.

Palun saatke märkuste põhjal täiendatud joonised üle vaatamiseks.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, September 29, 2023 1:15 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Mehis Luus < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Anname omalt poolt selgitusi Transpordameti viimastele märkustele.

Koondasin kõik märkused ja vastused kokku ning tõstin eraldi faili.

Fail on lisatud kirjale. Palume Transpordiameti poole vastuseid meie
märkustele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, September 15, 2023 2:52 PM
To: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Saadan liikluskorraldaja tähelepanekud:

Punkt 1. Jääme selle juurde, et projekteerida tuleks kummipiirdeid ja
eraldamise eesmärgiga. Sellel asjal min. testitud pikkust polegi, panema
peab niipalju kui vajalik on, rohkem pole vaja, sest hooldada on
keeruline. (Hoole on kummipiirdega päri MJ)

Punkt 2. Näidata kaugust katte servast.

Punkt 3. Projekteerija peab seda ise hindama, praegu see ei ole kohustus
neile, vaid ettepanek, kui on võimalik siis palun arvestada, kui ei ole,
jääb ootama rekonstrueerimist.

Punkt 4. Jäälegi, mitu varianti, kas kaitsta jalakäijaid piirdega ja jääb
teelõigul kehtima 70 km/h või 50 ilma piirdeta, aga tuleks rakendada
teelõigul liiklust rahustavaid meetmeid (2 künnist, 1 -PK136+75 , teine PK
132+75 nt). See, et me nõustusime kitsama ohutusribaga, ei tähenda
automaatselt kiiruse alandamist.

Eelmisel lõigul KLT kaugus katte servast on ikkagi 3,0 m.

Praegu märkasin, et bussipeatused on näidatud likvideeritavatena, kas on
jõutud kokkuleppele ÜTK-ga ja KOV-iga?

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Merike Joonsaar
Sent: Thursday, September 14, 2023 2:57 PM
To: 'Triinu Kooskora' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Liikluskorraldust puudutavad küsimused on edastatud liikluskorraldajale
tutvumiseks.

Plaanilahendus, vertikaal, lõiked, seletuskiri vastused allpool teksti see
punasega.

P.S. Olen peale puhkust tööl tagasi alates 02.okt.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, September 6, 2023 11:09 AM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Mehis Luus < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Saadan kommentaarid esitatud märkustele.

Kuna hetkel jääb lahendus osalt veel lahtiseks, kas oleks meil võimalik
koosolekul asendiplaanilist lahendust puudutavad küsimused läbi arutada
ning sobiv lahendus kokku leppida?

Panin kirja koopia ka tellija kontaktisikule, kuna lahendus puudutab ka
mitmeid erakinnistuid, siis eelistaksime, et ka tellija kontaktisik
kindlasti koosoleku osaleks.

Palun vaadake meie esmased vastused üle ning andke teada, millal võiksime
neil teemadel koosoleku korraldada. Koosolek võiks toimuda Teamsi
videokõnena.

Liikluskorraldus:

1.	Piire on lühike, kas projekteerija on uurinud, millise minimaalse
katsetatud pikkusega see võib olla? N1 klassiga me nõustuda ei saa, sest
minimaalne nõutav on N2. Miks on otsustatud metallpiirdeid paigaldada?
Iseenesest juhis seda ei nõua. Arvan, et saab vabalt selliseid või
analoogi (https://goo.gl/maps/9EnBa1Nzp7dCr1hX8) paigaldada, sest
niikuinii eraldamise eesmärgiga, muud polegi. Kiirus ju 50 km/h.

Piire on tõesti lühike ning sinna oleks tahtnud isegi midagi paremat välja
pakkuda. Seega plastikust piire tundub väga hea mõte! Muidugi plastikust
piire kindlasti 50 km/h sõitvat sõidukit kinni ei võta, aga see vast
polegi hetkel eesmärk, pigem eraldamine. Praktilised näited minimaalse
katsetatud pikkusegi piirde kohta on alati teretulnud. Arvestaksime
piirdega, mille välja pakkusite või analoogiga.

2.	Märki on nihutatud teele lähemale, tundub, et liiklusruumis.

Märgi sõidutee poolne serv on sõiduraja servast (kattemärgistusest) 1,5
meetri kaugusel. Tingmärk võib olla eksitav.

3.	Viita projekteeritakse nähtavuskolmnurka, kas võib arutada
ristmiku sulgemist? Et jääks juurdepääs ainult  teelt 13217? Oleks olukord
palju ohutum.
Hetkel oleme jõudnud põhiprojekti lahenduse juurde ning oleksime
mahasõitude ära jätmise kommentaare juba eskiislahenduses. . Jah, nõustume
täielikult, et mahasõitude vähendamine tõstab liiklusohutuse taset ja
kõnealustele kinnistutele on tõesti palju mahasõite riigiteedelt.
4.	50 km/h ala tehtud, kas me oleme nõusolekut andnud sellele? Kuidas
tagatakse 50 kiirust?

Ei, kuid selleks teemegi ettepaneku. Kõnealuses lõigus on kaks varianti
jalgratta- ja jalgtee projekteerimiseks. Esimene on ohutusriba 2,5 meetrit
(kergliiklustaristu kavandamise juhendi kohaselt peaks olema see arv 3,0
meetrit, kuid 11.04 saadetud meilis oleme kokku leppinud 2,5 meetrit) ning
alandada lubatud sõidukiirust 50 km/h. Teine variant on jätta 70 km/h,
ohutusriba laiuseks kergliiklustaristu kavandamise juhendi kohaselt
erandjuhul 5,0 meetrit, kuna äärekiviga eraldamine pole 70 km/h puhul
lubatud. See tähendab, et me tungiksime projektlahendusega kõikidesse
alltoodud joonisel olevatesse kinnistutesse suuremal määral.

Plaanilahendus, vertikaal, lõiked, seletuskiri

1.	Kujutada joonistel riigitee kaitsevöönd.

Lisame riigitee kaitsevööndi joonisele. OK

2.	Ei selgu, kui lai on 13217 Maidla - Kohtla-Nõmme – Kohtla ääres
vahemikus PK 132+00- PK 137+00  ohutusriba  (vt meie 11.04.2023 e-kiri,
kus nõue. Et laius peab olema vähemalt 2,5m). Ei leia vastavat lõiget.

Ohutusriba laius on 2,5 meetrit, kuigi kergliiklustaristu kavandamise
juhendi kohaselt on erandjuhul lubatud minimaalselt 3,0 meetrit, kuid
sellest olenemata sai lähtutud 11.04 saadetud meilist. Lisaks on oluline
siinkohal mainida, et ohutusriba all mõistame vahekaugust sõidutee
kattemärgistusest (mitte asfaltkatte servast) jalgratta- ja jalgtee
asfaltkatte servani. Arutasime omavahel pisut, et kuidas keegi mõistab
mõistet "ohtusriba" ja millest milleni seda mõõta. Jõudsime selleni, et
sõitmiseks on ette nähtud ikkagi sõidurada (kattemärgistuseni) ning
kindlustatud ja kindlustamata peenar on ikkagi osa ohutusribast, kuna see
pole sõitmiseks ette nähtud, vaid pigem täidab ohutuse eesmärke. Jällegi
tuleb sellised asjad kokku leppida juba eskiisi staadiumis. Ohutusriba
laiuses 2.5m oleme varem kokku leppinud. Soov on, et see mõõt kajastuks ka
plaanijoonistel ning oleks esitatud vastav lõige. Kergliiklustee
ohutusriba vähimat laiust mõõdetakse sõidutee servast (vt väljavõte,
märkus  tabel 4 all), saate sellest lähtuda.

3.	Seletuskirja põhjal 13217 km 14,15-14,59 ohutusriba laius 5,0
meetrit, mis ei ole kooskõlas juhendiga. Kuidas tagatakse jalakäijate
ohutus.

Mainitud lõigul toimub ohutusriba laiuse üleminek 7,0 meetrilt 5,0
meetrile. Riigiteel 13116 (vana 13217) pk 142+00 kuni pk 145+50 kehtib
kiiruse piirang 90 km/h, kus tõesti on kergliiklustaristu kavandamise
juhendi kohaselt erandlikult lubatud minimaalne ohutusriba laius 7,0
meetrit, kuid tuleb arvestada nii kultuurimälestise kaitsevööndis
tegutsemist kui ka seda, et reaalselt enne ristmiku pole sõidukiirused 90
km/h. Samuti on oma roll mahasõitudel/kõrvalteedel, mis dikteerivad JJT
kaugust sõiduteest, kuid mahasõitude ümbermängimise märkus
(liikluskorralduse märkus 3) võib koha piirkonda oluliselt muuta.
Selgitamist vajab, millised jalakäijate ohutust suurendavaid meetmeid
sellele lõigul välja pakute.

4.	Plaanijoonistele peab rohkematesse kohtadesse ohutusriba laiuse
peale märkima, et saaks ülevaate lahendusest. Praegu ei ole võimalik
lahenduse sobivust hinnata.

Nõus ning täiendame projekti vastavalt, et ohutusriba oleks paremini
selge. OK

5.	Ei leia plaanijoonistelt lõigete asukohti, seetõttu ei saa lõigete
sobivust hinnata. Lõiked tuleb koostada kõigis iseloomulikes kohtades (sh
riigiteele 13217), praegu lõikeid napib. Lõikel 1-1 püsttähis?

Enne kui lõikeid koostama hakkame, püüaks plaanijoonised paika saada. OK

6.	Sademevett mitte juhtida riigitee alusele maale. Ohutusribasse
tuleks teha nõva või leida muu lahendus, et veed ei valguks riigiteele
(näiteks PK 143+00-145+96). Palun kogu projekti vertikaalplaneering selle
pilguga üle vaadata.
Siinkohal võibolla seletaks, miks selline lahendus näitena toodud lõigus
on ja miks jalgratta- ja jalgtee on kõrgemal sõidutee suhtes. Võrreldes
olemasoleva olukorraga me midagi ei muuda ehk täna on seal kalded riigitee
poole ja kui täna seal probleemi pole, pole suure tõenäosusega ka
edaspidi. Muidugi põhimõttest ma saan aru, aga tekitades sõidutee ning
jalgratta- ja jalgtee vahele nõva, kuhu hakkaks sademevesi kogunema, siis
muudame olukorda pigem halvemaks. Samuti kui tuua jalgratta- ja jalgtee
sõiduteega samasse tasapinda, suureneks sademevee valgala pindala
tunduvalt, mis tooks riigitee serva veelgi rohkem sademevett. Hetkel
lõikame valgala JJT-ga ära. Erinevalt praegusest olukorrast on
vertikaalplaneeringuga vesi suunatud konkreetselt sõiduteele, sealjuures
on olemasolev nõva likvideeritud (vt väljavõte, kõrgusarvud geoalusel).
Sademevete juhtimine sõiduteele ohustab riigitee korrakohast toimimist ja
kasutamist, mistõttu ei ole  lahendus vastuvõetav. Tuleb kavandada nõva ja
tagada sademevete äravool riigiteelt.

7.	Lisada isikliku kasutusõiguse joonised JJT ja tehnovõrkude
rajamiseks riigitee alusele maale.
Koostame IKÕ joonised, kui asendiplaan paigas. OK

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, August 11, 2023 4:03 PM
To: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

Tehnovõrkude spetsialist:

1.	Ristumine maakaabel riigiteega on ca PK 41+82, ristlõike joonisel
aga on (valgustuse joonis EL-4-01 leht 6):

Mõistlik ära parandada ning ristlõikele lisada horisontaalne mõõtahel ja
puurkaevikute kaugus riigitee kattest (arvestades, kruuskattega tugipeenar
0,9m)

2.	Arusaamatuks jääb/jäävad numbrilised väärtused ca 11,88 jne, mis
või mida nad näitavad samuti tingmärk -   ?
3.	Suhteliselt tihti on mahasõite ja haljasriba tee ja JJT vahel
kitsas – oht et sadevesi seisma jääb, see sadevete asi võiks üle vaadata:

Liikluskorraldus:

1.	Piire on lühike, kas projekteerija on uurinud, millise minimaalse
katsetatud pikkusega see võib olla? N1 klassiga me nõustuda ei saa, sest
minimaalne nõutav on N2.

Miks on otsustatud metallpiirdeid paigaldada? Iseenesest juhis seda ei
nõua.

Arvan, et saab vabalt selliseid või analoogi (
<https://goo.gl/maps/9EnBa1Nzp7dCr1hX8>
https://goo.gl/maps/9EnBa1Nzp7dCr1hX8) paigaldada, sest niikuinii
eraldamise eesmärgiga, muud polegi. Kiirus ju 50 km/h.

2.	Märki on nihutatud teele lähemale, tundub, et liiklusruumis.

3.	Viita projekteeritakse nähtavuskolmnurka, kas võib arutada
ristmiku sulgemist? Et jääks juurdepääs ainult  teelt 13217? Oleks olukord
palju ohutum.

4.	50 km/h ala tehtud, kas me oleme nõusolekut andnud sellele? Kuidas
tagatakse 50 kiirust?

Plaanilahendus, vertikaal, lõiked, seletuskiri

1.	Kujutada joonistel riigitee kaitsevöönd.
2.	Ei selgu, kui lai on 13217 Maidla - Kohtla-Nõmme – Kohtla ääres
vahemikus PK 132+00- PK 137+00  ohutusriba  (vt meie 11.04.2023 e-kiri,
kus nõue. Et laius peab olema vähemalt 2,5m). Ei leia vastavat lõiget.
3.	Seletuskirja põhjal 13217 km 14,15-14,59 ohutusriba laius 5,0
meetrit, mis ei ole kooskõlas juhendiga. Kuidas tagatakse jalakäijate
ohutus.
4.	Plaanijoonistele peab rohkematesse kohtadesse ohutusriba laiuse
peale märkima, et saaks ülevaate lahendusest. Praegu ei ole võimalik
lahenduse sobivust hinnata.
5.	Ei leia plaanijoonistelt lõigete asukohti, seetõttu ei saa lõigete
sobivust hinnata. Lõiked tuleb koostada kõigis iseloomulikes kohtades (sh
riigiteele 13217), praegu lõikeid napib. Lõikel 1-1 püsttähis?
6.	Sademevett mitte juhtida riigitee alusele maale. Ohutusribasse
tuleks teha nõva või leida muu lahendus, et veed ei valguks riigiteele
(näiteks PK 143+00-145+96). Palun kogu projekti vertikaalplaneering selle
pilguga üle vaadata.
7.	Lisada isikliku kasutusõiguse joonised JJT ja tehnovõrkude
rajamiseks riigitee alusele maale.

P.S: Valgustuse projekti kohta tähelepanekuid ei ole.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Triinu Kooskora < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, July 18, 2023 12:23 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: 22047 Kohtla-Nõmme ja Kohtla JJT - kooskõlastamine

Tere!

Saadame kooskõlastamiseks Toila Vallavalitsuse tellimusel koostatud
põhiprojekti „Kohtla-Nõmme alevi ja Kohtla küla jalgratta- ja jalgtee“
(Roadplan OÜ töö nr 22047).

Projektiga nähakse ette jalgratta- ja jalgtee koos valgustusega
Kohtla-Nõmme alevi ja Kohtla küla ühendamiseks Kohtla-Järve Ehitajate tn
kergliiklusteega.

Projektmaterjal on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/EQNq
-mIEEfZBoazzokzh5kABUrNbDLxnDKGjYnByGi7ekQ?e=b06C8x>
https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/22047Kohtla-NmmejaKohtlaJJT/EQNq-
mIEEfZBoazzokzh5kABUrNbDLxnDKGjYnByGi7ekQ?e=b06C8x

Palume projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn